آیا میدانستید : آیا می‌دانید که با ثبت‌نام در راسته بازار می‌توانید شانس دریافت سفارشات بزرگ از سازمان‌های مختلف را داشته باشید.

A/B تست چیست و چگونه به کسب‌وکار ما کمک می‌کند ؟

امروز می‌خواهیم بیشتر از تست A/B حرف بزنیم، ببینیم چه مزایایی دارد و به چه دلیل باید از آن استفاده کنیم. در نهایت درباره طراحی تست A/B و مراحل پیاده‌سازی آن نیز صحبت خواهیم کرد.

A/B تست یک روش برای مقایسه دو نسخه متفاوت از یک صفحه وب، اپلیکیشن و یا حتی کمپین تبلیغاتی است که تا بتوانیم تشخیص دهیم که کدام مدل نتیجه بهتری را برای ما کسب خواهد کرد.


A/B تست، دریافت تجربه کاربری کاربران در مواجهه با تغییر یک المان در دو یا چند حالت به صورت تصادفی است تا در نهایت به ما در تشخیص مدل بهتر برای داشتن نرخ تبدیل بالاتر کمک کند.

 در اجرای A/B حالت فعلی را با حالت جدید که تنها یک پارامتر در آن تغییر کرده مقایسه، تا متوجه اثر هر تغییر بطور مجزا بشویم.

 پس از این تست فرضیات ما از حالت فکر می‌کنم به حالت می‌دانم تغییر می‌کنند.

نحوه عملکرد  A/B تست اینگونه است که با انتخاب صفحه منتخب یا مورد نظر که باید هدف خاصی طراحی شده، می‌توان با یک تغییر ساده در تیتر یا یک گزینه برای کلیلک (CTA) و سپس روانه ترافیک خود به صورت نصف به نصف به نسخه اصلی و اصلاح شده شروع به تست می کنیم.


 سپس با ابزارهایی که داریم به بررسی اثربخشی نرخ تبدیل یا هر شاخص عملکردی که مدنظر ماست می پردازیم تا متوجه شویم تغییرمان مثبت منفی، و یا بدون اثر است.

 

مدل اولیه را طراحی می کنیم

مجددا همین روش را با یک A/B تست دیگر پیش می رویم

حالت بهتر را انتخاب و با همان پیش میرویم

شروع به بررسی و جمع آوری دیتا می کنیم

حالا وقت خلق مدل ایده پردازانه است

شاخص کلیدی عملکردمون را مشخص کنیم

 

حال باید به این سوال اساسی پاسخ دهیم که چرا A/B تست مهم است؟

 A/B اولا رفتار مخاطبان را آنالیز می‌کند.
 باعث می‌شود عیب یابی نماییم چرا تغییر یک المان باعث نتیجه مثبت یا منفی می شود.
 برای مثال یک شرکت برای بهبود لندینگ پیج مخصوص، جمع آوری لید فروش می‌بایست تیتر، تصاویر، شکل و شمایل فرم موجود، دکمه CTA را در حالت A/B تست امتحان نماید. تا مرحله به مرحله به ایده آل خود نزدیک شود.


برای A/B تست بهتر است از کجا شروع کنیم؟
1-     اهداف و شاخص های خود را مشخص کنیم.
2-     اولویت بندی کنید.
3-     فرضیه پردازی کنید.
4-     بازه زمانی مشخص کنید.
5-     شروع به ساخت نسخه جدید کنید.
6-     A/B تست را انجام دهید.
7-     نتیجه گیری و تصمیم نهایی بگیرید


A/B تست فقط مخصوص فضای مجازی نیست بلکه می‌توانیم با اندکی تغییر این تست را با همین 7 گام در کسب و کار خود انجام دهیم. ما اینکار را کرده ایم و نتایج خوبی هم دریافت کرده ایم. برای همان به شما پیشنهاد می نماییم.

پیشنهاد ما برای آموزش دیجیتال ماکتینگ را از دست ندهید.

 




نظرات کاربران

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!