آیا میدانستید : آیا می‌دانید که راسته بازار بزرگترین حامی کسب و کارهای خانگی در کشور است.

برترین ها

دیگر مقالات

مرتبط


اس ام اس مارکتینگ در کسب و کارهای خرد و خانگی

امروزه استراتژی‌های مختلفی در جهت بازاریابی و فروش انواع محصولات از جمله محصولات خرد و خانگی رواج یافته است و بازاریابی پیامکی از جمله روش‌هایی است که در حال حاضر بسیار متداول شده و به نوعی در موفقیت کسب و کارها، امتحان خود را پس داده است. درواقع زمانی که شما با استفاده از پنل اس ام اس انبوه کسب و کار خود را معرفی کنید از روش بازاریابی پیامکی استفاده کرده‌اید. روزانه پیامک‌های تبلیغاتی زیادی بین مردم و صاحبان مشاغل رد و بدل می‌شود، اما تمامی آنها بازخورد مثبت نخواهند داشت. استفاده از sms مارکتینگ زمانی سودآور خواهد بود که بصورت هدفمند و به عنوان یک ابزار تبلیغاتی به درستی استفاده شود. 
کسب و کارهای خرد و خانگی از جمله مشاغلی هستند که به دلیل سبک خاص و نحوه ارائه خدمات بیش از سایر کسب و کارها نیازمند تبلیغات و اطلاع رسانی می‌باشند. اغلب مشاغل در منازل و توسط افراد خانواده شکل گرفته است. مواد و منابع در دسترس بوده و راه اندازی آن بسیار آسان است. اما تداوم این نوع کسب و کار در گرو فروش موفق و افزایش سود حاصل خواهد بود.

بازاریابی پیامکی

بازار امروز به گونه‌ای است که بسیاری از کسب و کارها چه برندهای معروف و چه کسب و کار خرد و خانگی برای فروش بهتر باید از بازاریابی دیجیتالی و آخرین متد روز دنیا جهت معرفی محصولات و برند خود بهره ببرند. ارسال پیام‌های تبلیغاتی حساسیت‌های خاص خود را دارد. برای اثرگذاری هرچه بیشتر این روش بهتر است اهداف تجاری خود را از کسب و کار خرد و خانگی مشخص کرده و با هدفگذاری مشتریان خود اقدام به ارسال پیامکهای خاص به افراد و گروه‌های خاص نمایید.  با مشاهده برندهای بزرگ که با استفاده از پیامک‌ به بازاریابی مشغولند باعث می‌شود که به اثرات چشمگیر این روش تبلیغات و بازاریابی پی ببریم. برندهای بزرگی همچون فیس بوک با استفاده از استراتژی‌های مؤثر، دسته بندی مخاطبین و مشتریان و ارسال پیامک‌های مناسب برای هر قشر گام‌های مؤثری در جهت آگاه سازی از خدمات و محصولات قابل ارائه خود برداشتند.
Sms ازجمله بهترین روشهایی است که می‌تواند در اندک زمانی توجه مخاطبین مختلف را به خود جلب کند چراکه 98 درصد پیام‌های متنی در عرض 2 دقیقه دیده می‌شوند و با واکنش مثبت از سوی مخاطبین مواجه می‌شوند. بازاریابی پیامکی ازجمله قدرتمندترین ابزاری است که به راحتی در دسترس انواع کسب و کارها قرار می‌گیرد. برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌توانید پس از تدوین استراتژی مخصوص کسب و کارتان مشتریان خود را دسته بندی کرده و برحسب انواع مشتریان پیامک‌های خود را تنظیم کنید. 
برای شروع ابتدا لازم است که بانک اطلاعاتی از شماره تلفن‌های مورد نیاز جمع‌آوری کنید. قطعا امکان اینکه شماره تماس تمامی آنها را بصورت حضوری و مستقیما درخواست کنید وجود نخواهد داشت بنابراین بهتر است از روش‌های بهتری استفاده کنید. ازجمله اقدامات مؤثر جهت جمع آوری تلفن تماس مشتریان واقعی و همچنین مشتریان بالقوه استفاده از بروشور، پوسوتر و یا فرم‌های مرتبط با کسب و کار شما است. افزودن بخشی دررابطه با برقراری ارتباط با مشتریان و تولید کننده، کمک می کند تا بدون اینکه بازخورد منفی از طرف مخاطب دریافت کنید شرایط ادامه ارتباط را با آنها فراهم سازید. روش دیگری که می‌تواند بسیار کاربردی و اثرگذار باشد شرکت در قرعه‌کشی است که می‌تواند گزینه مناسبی برای ترغیب مشتریان به ارسال پیامک به شما باشد. می‌توانید برروی بسته بندی و یا لیبل مخصوص خود این بخش را نیز قید نمایید و به این صورت بانک ارزشمندی از شماره تماس مخاطبین و مشتریان خود جمع آوری نمایید. ارائه تخفیف در مناسبت‌های خاص و یا خرید چند محصول نیز می‌تواند گزینه خوبی برای تشویق مشتریان و مخاطبین برای برقراری تماس و ثبت شماره آنها باشد.
یکی دیگر از روشهای قابل استفاده در جمع آوری بانک اطلاعاتی استفاده از سامانه‌های فروش آنلاین است. این امکان که خارج از محدوده کارگاه و یا محل تولید محصولات و عرضه مستقیم آنها بتوانید محصولات خود را در معرض نمایش گذاشته و یا امکان فروش و عرضه آنها را به مشتریانی خارج از محدوده خود داشته باشید با استفاده از سایت‌های فروشگاهی مختلف میسر خواهد بود. یکی از این گزینه‌ها سامانه فروش اینترنتی راسته بازار است که بصورت تخصصی و با هدف گسترش کسب و کارهای خرد و خانگی درحال فعالیت می‌باشد. امکان ثبت نام در این سامانه و دریافت شماره تلفن‌ مشتریان و مخاطبین محصولات شما از این طریق نیز ممکن خواهد بود و به این صورت می‌توانید اطلاعات مفیدی دررابطه با مشتریان بالقوه خود بدست آورید.
بطور کلی استفاده از پیامک های تبلیغاتی در میان سایر روش‌های بازاریابی و معرفی محصولات ازجمله ارزانترین روش‌های مورد استفاده است که می‌تواند منجر به موفقیت بیشتر و تبلیغات مؤثرتر در کسب و کار خرد و خانگی، صنایع دستی و محصولات محلی شود. آگاهی از انواع روش‌های اطلاع رسانی زمینه موفقیت شما را در فعالیت اقتصادی مورد علاقه‌تان فراهم می‌سازد.


نیک سازه پارس
1399/02/16 | 19:42

کلمات کلیدی :

اس ام اس مارکتینگ


نظرات کاربران

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!