آیا میدانستید : آیا می‌دانید که شما می‌توانید در بخش گردشگری امکانات گردشگری شهر یا روستای خود را معرفی نمایید و کسب درآمد کنید.

محتوای کرونایی پدیده ای نو در علم بازاریابی

محتوای کرونایی پدیده ای نو در علم بازاریابی دیجیتالی می باشد.


همانگونه که می دانیم محتوای ویروسی (وایرال) می تواند یک ایمیل، پست بلاگی، پست در شبکه های اجتماعی، فایل صوتی  یا ویدئویی و یا هر شکل دیگری از انواع محتوا باشد که به سرعت در میان جامعه مخاطبان پخش می شود. مهمترین دستاورد محتوای ویروسی، افزایش اگاهی از برند است.

 البته همه مخاطبان کسب و کار باید این موضوع را تجربه کنند و ببینند انجام این عمل روی کدامیک از شاخص های کلیدی عملکردشان (KPI) در کسب و کار تاثیر می گذارد.

اما محتوای کرونایی می بایست چه ویژگی هایی را داشته باشد.
1- محتوا باید آنقدر بروز باشد که از زمان نشر آن تا چندین روز بتواند بصورت زنده باقی بماند. به این مفهوم که خصوصا در دنیای امروز که دسترسی به اطلاعات بسیار ساده است، کمک گرفتن از خلاقیت خود و همچنین افزایش حجم مطالعه در ساخت این نوع محتوا بسیار کمک کننده است. البته قرنطینه نیز برای رسیدن به ساخت چنین محتوایی بی تاثیر نیست.

2- جذاب و گیرا باشد تا قدرت نشر بالا پیدا نماید.

3- برای دسته بندی مخاطبان خاص خود (نظیر دسته بندی سنی، جنسبی، حوزه تخصصی و ... ) طراحی شود. اما سایر افراد نیز از آن بی بهره نگردند. 

4- نرخ تبدیل به هدف نهایی آن حداقل 10 درصد باشد. اما تاثیرگذاری عام بر مخاطبان ایجاد نماید.

5- اثرگذاری محتوا به گونه ای باشد که رفتار قالب مخاطبان ما را به سمتی سوق دهد که کسب و کار ما بدان نیاز دارد.

6- آنقدر کوتاه و مفید باشد که از هرگونه گارد و محافظی در جهت عدم مطالعه آن عبور و همزمان اثرگذاری بالایی داشته باشد.
به نظر می رسد اینگونه محتوا بتواند برای کسب و کار ما مفید و اثر گذار باشد. در واقع و به نظر می رسد وقایعی که در طبیعت اتفاق می افتد، نباید تنها با دید تهدید نگریسته شود و می توان از الگوهای آن نیز استفاده نمود.

پس بهتر است برای کسب و کارهای خود از الگوی کرونا برای نشر محتوا استفاده کنیم. 
 

دکتر میرمهیار میرصالح پور - قائم مقام شرکت یاس نوین پارسه




نظرات کاربران

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!