آیا میدانستید : آیا میدانید که در راسته بازار می‌توانید از فروشگاه‌های خرد و خانگی اطراف خود مطلع شوید.

برترین ها

دیگر مقالات

مرتبط


مراحل تبدیل سرنخ به مشتری درقیف فروش محصولات خانگی

تبدیل کردن اولین گروه در قیف فروش (Lead) به گروه سوم (Customers) نیاز به طی مراحل مختلف و توجه به تمامی شرایط و ضوابط لازم دارد تا به فروش موفق یک محصول محبوب منجر شود. در واقع نیازی نیست که محصولات شما تمامی مخاطین را راضی کند اما رعایت استانداردهای لازم در تولید و تکمیل محصولات می‌تواند باعث جذب مخاطبین جدید گردد. بنابراین در روش قیف فروش برای بازاریابی و فروش محصولات خرد و خانگی حتما نیاز است که جامعه هدف را مشخص کرده و مطابق نیاز آنها اقدام به تولید کنید. ازجمله مزایای استفاده از روش قیف فروش در بازاریابی و فروش محصولات خرد و خانگی همراهی مشتریان در تمامی مراحل است که از آشنایی با آنها تا زمانی که خرید انجام شود و حتی پس از آن نیز ادامه خواهد داشت. به این ترتیب فروشنده محصولات که در اینجا به عنوان صاحب کسب و کار خرد و خانگی شناخته می‌شود با تمامی شرایط لازم برای تولید محصول آشنا شده و از توقعات خریداران، نحوه استفاده و میزان رضایت از محصولات عرضه شده به مشتریان، اطلاعات مفیدی کسب خواهد کرد.

مراحل تبدیل سرنخ به مشتری

1- آگاهی: اولین مرحله در تبدیل گروه سرنخ به مشتری واقعی، ارائه اطلاعات مفید و لازم به آنها است. هیچ کس بدون اطلاع و آگاهی نسبت به محصولات و فروشنده آن اقدام به خرید آنها نمی‌کند. معرفی خود و نوع کسب و کارتان باعث آشنایی مخاطبین با شما و محصولاتتان خواهد شد.
2- تبلیغات: مرحله دوم پس از ارائه اطلاعات، معرفی برند و مزایایی است که با خرید از محصولات شما به خریدار تعلق می‌گیرد. این موارد می‌تواند از طریق تبلیغات، آگهی، بروشور، استندهای محیطی، تولید محتوای سایت و یا شبکه‌های اجتماعی به مخاطب منتقل شود. در اینجا لازم است که شما فواید محصولات خود را در جریان زندگی مشتریان بازگو کنید به طوری که مخاطب نیاز به آن کالا را در زندگی روزمره خود احساس کند.
3- ارزیابی محصولات و یا خدمات قابل ارائه: زمانی که شما در مخاطب احساس نیاز ایجاد کنید، آنها شروع به ارزیابی محصولات شما می‌کنند تا مطمئن شوند که محصولات تولید شده در کسب و کار شما توانایی رفع نیاز آنها را خواهد داشت یا خیر. در اینجا شما برای ایجاد حس اعتماد در مشتری باید شرایط را برای ارزیابی و سنجش محصولات فراهم سازید. این عمل به نوعی تبلیغات محصول نیز محسوب می‌شود.
4- تصمیم ‌گیری: تصمیم گیری جزء مراحل نهایی در اقدام به خرید محصولات است. در این مرحله لازم است اطلاعات تکمیلی به مشتریان ارائه شود به طوری که هیچ نکته مبهمی باقی نماند و مشتری برای اتخاذ تصمیم نهایی نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر نداشته باشد.
5- خرید محصول: این مرحله مهمترین قسمت قیف فروش است. در اینجا اعتماد کافی در مشتری برای خرید محصول ایجاد شده است. در این مرحله با ارائه تسهیلات و یا پیشنهاداتی همچون تخفیف و یا تهیه پکیج از چند محصول، برای داشتن خریدی به صرفه‌تر، به مشتری در اخذ تصمیم نهایی یاری رسانید.
6- ایجاد حس وفاداری در مشتری: فروش یک محصول برای تولید کننده، بازاریاب و یا فروشنده آن گام بزرگی است. اما موفقیت کسب و کار شما در قالب مشاغل خرد و خانگی زمانی تضمین خواهد شد که مشتریان به خرید خود ادامه دهند. ایجاد حس وفاداری در مشتریان با انجام اقداماتی نظیر پشتیبانی محصولات، ارائه خدمات پس از فروش، ضمانت تعویض محصولاتی که از لحاظ بهداشتی محدودیت ندارند و همچنین پاسخگویی به سؤالات مشتریان پس از فروش قطعی محصول می‌تواند باعث علاقمندی مشتریان برای خریدهای بعدی شود.
روش قیف فروش یکی از راهها‌ی مؤثر برای بازاریابی محصولات خرد و خانگی و آشنایی با انواع مخاطبین و تبدیل آنها به مشتریان دائمی این قبیل محصولات است. معمولاً تولید کنندگان محصولات خرد و خانگی در مرحله بازاریابی و فروش محصولات با شکست مواجه می‌شوند و این عاملی است که حاضر به فروش محصولات به واسطه‌ها و دلالان با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی محصول می‌شوند. هدف سامانه راسته بازار حذف این واسطه‌ها و ایجاد توانایی فروش در تولید کنندگان محصولات خرد و خانگی، در قالب فروشگاه اینترنتی است. امکان فروش مستقیم محصول از تولید کننده به مصرف کننده علاوه بر ارائه سود خالص به تولید کننده، باعث کاهش قیمت نهایی مصرف کننده نیز می‌گردد و این راهی است که می‌تواند باعث رونق کسب و کارهای خرد و خانگی شود. آشنایی با انواع بازاریابی در کسب و کار خرد و خانگی امکان فروش محصولات را نیز بالاتر می‌برد. 


 


نیک سازه پارس
1399/02/23 | 09:24

کلمات کلیدی :

سرنخ قیف فروش


نظرات کاربران

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!