آیا میدانستید : آیا می دانید که راسته بازار برای سال 1399 بودجه ای معادل 9 میلیارد تومان برای طرح های اشتغالزا تخصیص می دهد؟

برترین ها

دیگر مقالات

مرتبط


استفاده از قیف فروش در بازاریابی محصولات خانگی

رونق بازار تولید و وجود تولید کنندگان مختلف در هر عرصه باعث شده است که ورود به بازار کسب و کار بخصوص کسب و کارهای خرد و خانگی با رقابت بالایی همراه باشد. در چنین شرایطی کسانی موفق خواهند بود که با متد بازاریابی و فروش به خوبی آشنا باشند و از آن به خوبی استفاده کنند. در دنیای امروز که علاوه بر فروش حضوری روشهای مختلفی همچون فروش آنلاین و فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی رشد و رونق بسیاری گرفته است بازار رقابت داغ‌تر نیز خواهد بود. اطلاع از روشهای بازاریابی مؤثر و بکارگیری آنها می‌تواند راهی برای موفقیت در کسب و کار خرد و خانگی باشد.
یکی از روشهای مؤثر در جذب مشتری استفاده از روش قیف فروش است. قیف فروش در اصطلاح به روشی گفته می‌شود که در آن فروشنده با استفاده از سرنخ‌های موجود خریداران بالقوه را شناسایی کرده و با طی کردن مراحل و پروسه‌های لازم، آنها را به مشتریان واقعی تبدیل می‌کند. به این روش اصطلاحاً قیف فروش گفته می‌شود چراکه هر بازاریاب و فروشنده برای فروش محصولاتش با افراد زیادی در ارتباط خواهد بود اما تمامی آنها این قبیل محصولات را خریداری نمی‌کنند درست مانند قیف که در قسمت ورودی حجم عظیمی را در خود جای می‌دهد اما خروجی آن بسیار کمتر است.
در بازاریابی محصولات خرد و خانگی به روش قیف فروش با سه نوع مخاطب روبرو هستیم که به ترتیب به ذکر هرکدام از آنها می‌پردازیم.
گروه اول- Leads: لید یا همان سرنخ به اولین گروه از افراد گفته می‌شود که قصد خرید محصولات خرد و خانگی و یا خدمات ارائه شده در این نوع کسب و کار را دارند.
گروه دوم- Prospects: این گروه همان مشتریان بالقوه هستند که احتمال زیادی وجود دارد که تولید کنندگان محصولات خرد و خانگی بتوانند آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کنند.
گروه سوم- Customers: این گروه همان مشتریان واقعی هستند که محصولات خرد و خانگی را خریداری کرده‌اند.
این سه گروه درواقع همان پروسه‌ای است که یک شخص علاقه‌مند به محصولات تولید شده در کسب و کار خرد و خانگی را تبدیل به خریدار واقعی می‌کند. دسته علاقمندان ممکن است از تعداد زیادی تشکیل شده باشد. اما تعداد کسانی که این محصولات را خریداری کرده و استفاده می‌کنند بسیار کمتر است. در اینجا می‌توان متوجه اصطلاح قیف فروش شد.

مزایای استفاده از روش قیف فروش در کسب و کار خرد و خانگی

میان انواع محصولات سنتی و محصولات صنعتی و کارخانه ای و همچنین محصولات خارجی و تولید شده در داخل کشور رقابت داغی وجود دارد در این میان افرادی برنده خواهند بود که بتوانند محصولات خود را به خوبی بفروشند. ازجمله مزایای استفاده از قیف فروش در کسب و کار خرد و خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
شناسایی مشتریان واقعی: روش قیف فروش برای شناسایی مشتریان واقعی از افرادی که صرفاً به دلیل کنجکاوی و یا سرگرمی به سمت محصولات شما آمده‌اند استفاده می شود تا بتوانید آنها را از خریداران واقعی محصولات خود جدا کنید.
پیش بینی فروش: شناخت مشتریان و مخاطبین این فرصت را به شما می‌دهد که بتوانید میزان فروش خود را پیش بینی کنید. همچنین می‌توانید از بازار آینده محصولات تولید شده خود نیز چشم اندازی داشته و میزان موفقیت خود را تخمین بزنید.
شناسایی و رفع موانع پیش رو: ممکن است در مسیر تولید تا فروش موفق مشکلات و موانعی بر سرراه شما وجود داشته باشد. با شناخت گروههای مخاطب و بررسی روند فروش می‌توانید مشکلات پیش رو را از سرراه بردارید.
بازاریابی هدفمند: با استفاده از روش قیف فروش و شناسایی مشتریان واقعی می‌توانید مراحل بازاریابی و فروش را با توجه به مخاطب تنظیم و اعمال کنید. ممکن است بسیاری از بازدیدکنندگان از محصولات چه به صورت حضوری و چه بازدیدکنندگان سایت شما و یا صفحه اینستاگرام تان قصد خرید از محصولات شما را نداشته باشند. با شناخت مشتریان واقعی در زمان و انرژی صرفه جویی کرده و با درصد موفقیت بیشتری اقدام به فروش محصولات خرد و خانگی می‌کنید.
آشنایی با سلیقه مشتری: بسیاری از تولیدات و محصولاتی که در بازار مشاهده می‌کنید شبیه به هم هستند این به دلیل شباهت سلیقه و طرز فکر و رفتار مردم است. تبعیت از مد و جریانات فکری یکی از نمودهای رفتار مشتریان دربرابر تولیدات مختلف است. تولید کنندگان و فروشندگان محصولات خرد و خانگی با استفاده از روش قیف فروش می‌توانند با سلایق مختلف مشتریان خود به خوبی آشنا شده و آنها را در جهت افزایش فروش بکار بندند.
ایده‌آل ترین حالت در تولید بازاریابی و فروش هرنوع محصولاتی ازجمله محصولات خرد و خانگی و صنایع دستی تبدیل قیف فروش به استوانه فروش است. به این ترتیب می‌توان تمامی گروه‌های علاقمند به این قبیل محصولات تا کسانی که بارها این محصولات را خریداری کرده‌اند، قانع کرد تا مجددا محصولات را خریداری و استفاده نمایند. درادامه می توانید با مطالعه مقاله مراحل تبدیل سرنخ به مشتری در قیف فروش محصولات خرد و خانگی به بررسی دقیقتر مشتریان و مراحل مورد نیاز برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی و همیشگی آشنا شوید.


نیک سازه پارس
1399/02/23 | 09:30

کلمات کلیدی :

قیف فروش


نظرات کاربران

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!