آیا میدانستید : آیا می‌دانید که از طریق کارگردی می‌توانید اساتید بزرگ حرفه‌های مختلف را بیابید و بی واسطه از آنان بیاموزید.

برترین ها

دیگر مقالات

مرتبط


شناخت مشتری برای فروش محصولات خرد و خانگی


اولین گام برای فروش بیشتر و موثرتر انواع محصولات خرد و خانگی، شناخت بازار هدف یا مشتریان آن محصول است. یکی از مشکلات انواع کسب و کارها عدم شناخت صحیح مشتریان است. این که چه کسانی به محصولات شما نیاز دارند و این افراد از نظر اقتصادی و اجتماعی در چه شرایطی هستند همچنین، شناخت نیاز آن‌ها به عنوان مشتریان بالقوه می تواند به شما کمک کند تا رفتارشان را برای پیدا کردن بازار مناسب پیش بینی کنید. 
 برای مثال اگر شما تولیدکننده صنایع دستی هستید و در یک شهر توریستی زندگی می کنید، می توانید بخشی از مشتریان خود را در بین توریست ها در نظر بگیرید و با علم به این موضوع و تحلیل رفتار این بخش از مشتریان خود به این نتیجه خواهید رسید که احتمالا توریست ها برای خرید محصولات شما به بازارها و نمایشگاه هایی که محل فروش محصولات محلی و صنایع دستی است، می روند . پس حضور شما در این بازارها به عنوان فروشنده، بخصوص در ایامی که حضور مسافران پررنگ تر است، می تواند به فروش محصولات شما کمک شایانی نماید. 
در کنار عرضه مستقیم، نباید از فروش آنلاین محصولات خود در فضای اینترنت نیز غافل شوید. چرا که طبق تحقیقاتی که بر روی رفتار خریداران صورت گرفته است در اکثر کشورها، بسیاری از گردشگران داخلی و یا حتی خارجی برای آشنایی با محصولات محبوب منطقه و یا خرید محصولات مورد نظرشان ترجیح می دهند از فضای اینترنتی و فروشگاه‌های آنلاین بازدید کنند و این خود می‌تواند انگیزه‌ای برای خرید این قبیل محصولات گردد. بازار فروش اینترنتی کالا و خدمات در ایران نیز روز به روز درحال گسترش است. بخصوص که با بسته بندی و استانداردسازی محصولات و اخذ پروانه و مجوزهای لازم، خریداران اطمینان خاطر بیشتری برای سفارش آنلاین محصولات خواهند داشت.

فروش هدفمند محصولات خرد و خانگی

نکته حائز اهمیت دیگر این است که قرار نیست تمام افراد جامعه را بازار هدف خود قرار دهید، چرا که محصول شما از نظر استراتژیک مشتریان خاص خود و در رنج خاص را شامل می‌شوند. به همین جهت حتما نوع مشتریان خود را از نظر رده سنی، جنسیت، وضع اقتصادی و اجتماعی تعیین نمایید. برای تعیین دقیق تر بازار هدف خود می توانید از تکنیک هایی مانندSTP استفاده کنید. این تکنیک به شما کمک می کند که دقیقا مشتریان خود را با توجه به محصولاتتان بشناسید و عرضه بهتری داشته باشید. 
در پاسخ به این سؤال که چه کسانی می توانند مشتریان محصولات خرد و خانگی باشند، می توان گفت که مشتریان می توانند به دو بخش اساسی تقسیم شوند و تولید کنندگان بنا برا شرایط و امکانات یکی از این دو روش را انتخاب نموده و با تمرکز بر آن فروش موفقتری را داشته باشند. مشتریان مصرف کننده (B2C) و مشتریانی که محصولات شما را به مصرف کننده ها عرضه می کنند (B2B). 
بطور کلی فروش و بازاریابی در هر گروه از مشتریان اصول و شرایط بخصوصی دارد که ممکن است با شرایط فروش سنتی در کسب و کار خرد و خانگی متفاوت باشد. برای مثال در فروش به شرکت ها یا فروشگاه ها شما احتمالا باید با مسئولین مرتبط آن‌ها وارد مذاکره شوید و سود شما در عمده فروشی بخاطر فروش در تعداد بالا است چرا که قیمتی که تعیین می‌کنید باید با قیمت تمام شده محصول برای خودتان فاصله کمی داشته باشد. اما بخاطر فروش در تعداد بالای محصول شما می توانید سود چشمگیری داشته باشید. این در حالی است که فروش محصولات خانگی به مصرف کننده به شکلی است که شما باید محصول خود را در معرض دید آن مشتریان قرار دهید و با ایجاد حس مشترک و پیشنهادات جذاب موفق به فروش بیشتر شوید. 
توجه به اینکه مشتریان چه چیزی می‌خواهند و انتظارشان از محصولات تولید شده چیست؟ راههای متقاعد کردن آنها به اینکه محصول تولید شده می‌تواند نیاز آنها را رفع کند و همچنین نحوه اطلاع رسانی به انواع مشتریان از جمله عواملی است که لزوم شناخت مشتری را به تولید کنندگان و فروشندگان محصولات خرد و خانگی ثابت می‌کند. چراکه اغلب مشاغل خانگی محدود به فضای درون خانه است و جریان ارتباطات اجتماعی و گسترش اطلاعات مرتبط با فنون بازرگانی می‌تواند زمینه را برای رشد و گسترش این قبیل کسب و کار فراهم سازد و زمینه را برای رشد و توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی و توسعه آن به کارگاه‌ها، تولیدی و حتی کارخانه‌جات ایجاد کند. 
بهترین پیشنهاد راسته بازار در این زمینه به عنوان سامانه فروش آنلاین محصولات خرد و خانگی این است که شما به عنوان یک فروشنده خود را بجای مشتریان بگذارید تمام نیازها و انتظارات مشتریان را پیش بینی کنید تا در فرایند تولید و عرضه محصولات بهترین عملکرد را داشته باشید. تدوین استراتژی و تبیین راهبردهای مؤثر زمینه گسترش کسب و کار را به صورت اصولی و حرفه‌ای و امکان رشد و پرورش تولید کنندگانی موفق را فراهم می‌سازد.


نیک سازه پارس
1399/01/13 | 21:22

کلمات کلیدی :

رفتار مشتری


نظرات کاربران

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!