برترین ها
از جمله نکاتی که هنگام عرضه و توزیع محصولات چه بصورت خانگی و سنتی و چه بصورت صنعتی و انبوه تولید میشود حائز اهمیت است، نحوه بسته بندی آن است. موارد اشاره شده از جمله عواملی است که بسته بندی محصولات تولید شده در کسب و کار خانگی را ضروری میسازد:
- محافظت فیزیکی کالاها
- حفظ کیفیت مواد غذایی
- جلوگیری از آلودگی و حفظ سلامت محصولات
- افزایش طول عمر تولیدات
- جلوگیری از استهلاک و فرسایش تولیدات
- حمل و نقل راحتتر به مناطق دور و نزدیک
- سهولت در چیدمان محصولات و امکان انبار کردن آنها
- حفظ کالا در برابر شرایط جوی و محیطی
- امکان ارائه اطلاعات لازم درباره نوع محصول، مواد تشکیل دهنده، طریقه مصرف، تاریخ انقضاء و...
- بوجود آمدن فضایی جهت ارائه برند، لوگو، آدرس و تلفن تماس با تولید کننده بصورت چاپی یا برچسب
آموزش بسته بندی مناسب و ارزان در کسب و کار خانگی
ویژگی بسته بندی
بسته بندی درواقع یک نمود بیرونی از محصول تولید شده است. استفاده از طرحهای گرافیکی، ارائه شناسنامه کامل محصول، طراحی منحصر به فرد و همچنین خلاقانه میتواند باعث ایجاد هویتی منحصر به فرد برای محصول گردد. همچنین فروشنده با انتخاب نوع بسته بندی محصولاتش این پیام را به خریدار میدهد که کالای مورد نیاز آنها را با دقت در تمامی ابعاد و نیازهای مخاطب تولید کرده و با ایجاد حس اعتماد در خریدار موجب میشود که با اشتیاق بیشتری اقدام به خرید نماید. بستهبندی اصولی و استاندارد توان رقابت را در میان محصولات مشابه افزایش میدهد.
طراحی بسته بندی
تنوع محصولات تولید شده در کارگاههای خانگی این شرایط را در اختیار تولیدکنندگان قرار میدهد که در انتخاب نوع بستهبندی خلاقیت بیشتری داشته باشند. بنا به نوع محصولات که میتواند بصورت خوراکی، پوشاک، صنایع دستی تزئینی نفیس و یا صنایع دستی کاربردی و با احتمال آسیب کمتری باشند، نوع بسته بندی متفاوتی را انتخاب کنند به صورتی که در عین رعایت استانداردها، کیفیت، زیبایی و دوام آن، گویای هویت و اصالت محصولات نیز باشند. استفاده از منابع موجود مطابق با نوع محصول، زیبایی و جذابیت بستهبندی و همچنین تفاوت نوع بسته بندی با سایر تولیدات رایج در بازار، کلید موفقیت در عرضه محصولات خرد و خانگی خواهد بود.
بسته بندی محصولات خرد و خانگی بسته به نوع محصولات میتواند انواع مختلفی را شامل شود. بسته بندی مواد غذایی، بسته بندی حبوبات، بسته بندی میوه، بسته بندی ظروف، پوشاک و سایر محصولات تولید شده در کسب و کارهای خانگی باتوجه به نوع و درجه آسیب پذیری و نیز مخاطبان آنها باید مورد توجه قرار گیرد.
برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!