آیا میدانستید : آیا میدانید که خدمات تکمیل کننده مورد نیاز شما برای تولید در بخش همیاران تولید فراهم شده است.

برترین ها

دیگر مقالات

مرتبط


بسته بندی در کالاهای خرد و خانگی

امروزه بسته بندی را می توان به عنوان یکی از مهمترین بخش های کسب و کار خرد و خانگی یاد کرد. یکی از دلایل مهمی که بسته بندی نقشی اساسی در این کسب و کارها دارد، این است که می توان بسته بندی را در مستقیما به بازاریابی و فروش محصول ربط داد. در واقع این بسته بندی است که موجب می شود استراتژی بازاریابی محصول بر اساس آن نوشته شود. بسته‌بندی مناسب می‌تواند محصول را با استراتژی بازاریابی مرتبط سازد. به عنوان نمونه روی بسته‌بندی‌ها شخصیتی که مظهر آن محصول است کشیده می‌شود.

 در واقع بسته بندی مناسب یکی از مهمترین عوامل بسیار مهم در فروش و بازاریابی کالا ها است.یک بسته بندی خوب مزایایی چون پیشبرد فروش‌، حفاظت و بهبود محصول را ، هم برای فروشندگان و هم مشتریان دارد ، زیرا می‌تواند انبار کردن یا استفاده از یک کالا را ساده‌تر کند، از فاسد شدن یا آسیب دیدن آن جلوگیری کند و در نهایت یک بسته‌بندی مناسب می‌تواند پیدا کردن محصول را ساده‌تر کرده، برند محصول را در نقطه فروش و حتی زمان استفاده، تبلیغ کند.

در ادامه به تعریف بسته بندی می پردازیم.

بسته بندی (به انگلیسی Packaging ) ; طراحی بسته بندی یا Design Packaging در عصر حاضر که جهان به سوی گستردگی ارتباطات حرکت می نماید و از آن جهت که وسعت آگاهی و رشد تصورات و ذهنیات بشری در برابر پیشرفت تکنولوژی از یک سو و وسایل ارتباطات جمعی از سوی دیگر جایگاه خاصی پیدا کرده.

در تعریف بسته ‌بندی آمده است كه بسته‌ بندی به معنای تهیه «ظرف محافظ یا سیستمی كه سلامت كالای «مظروف» را در فاصله تولید تا مصرف حفظ كند و آن را از ضربات، صدمات، لرزش، فشار و ارتعاش، مصون نگه دارد». از سوی دیگر بسته‌بندی به مثابه یك فرهنگ بومی، یا ملی و اقلیمی سیستمی است كه از سویی موجبات ایجاد ارتباط بین تولید كننده و توزیع كننده را فراهم می ‌آورد و از سوی دیگر بین آن دو و مصرف كننده ارتباط منظم و قابل اطمینانی برقرار می ‌كند. با توجه به مطالب فوق مشخص می‌شود كه به بسته ‌بندی باید با دو دید كاملاً متفاوت ولی همسو، نگریست، دیدی معطوف به شرح وظیفه یك ظرف در قبال مظروفش و دیدی كه بیشتر جنبه فرهنگی دارد و به نحوی با روحیه، خصلتها، آداب و رسوم، موقعیت اقلیمی و منطقه‌ای كالا و به طور كلی فرهنگ سازنده و كشور تولید كننده آن مربوط می‌شود. این یعنی كه بسته ‌بندی، نظامی است مركب كه هم وظیفه حفاظتی دارد و هم نقش فرهنگ ارتباطی را بازی می ‌كند و واجد جنبه اطلاع رسانی است و می‌ تواند به عنوان یك رسانه، نقش آفرینی نماید.

تجارت امروزی به هر نوع و در هر جا که جاری و ساری می باشد با توجه به تغییرات وسیع و متنوع امروزی خواهی نخواهی با یک حجم انبوهی از شکل های تابلوها، بسته بندی های متفاوت کالاها و ابزارهای تبلیغاتی رو به رو می باشد. تبلیغات مخصوصا طراحی بسته بندی ها، امروزه نظر افراد بی شماری را به خود معطوف می نماید و طراحی بسته بندی را به یکی از مشاغل و عناصر سودآور تبدیل نموده .نه تنها معرفی خدمات و کالاها بلکه یک فعالیت خیرخواهانه نیز بدون تبلیغ موثر و وسیع امکان پذیر نمی باشد.

  • طراحی بسته بندی

مطمئنا پیشرفت فن آوری های روز در دنیا در همه شرایط زندگی افراد مختلف بی تاثیر نبوده و هم زمان با این فرآیند، توسعه ابزار ها در رسانه ها نیز توانسته به تبادل و انتقال اطلاعات به صورت وسیعی کمک نماید. این موضوع مشهود است که استفاده از این وسایل امری لازم و جدی است. یکی از این ابزار مهم و حیاطی، طراحی بسته بندی می باشد که بیشتر با افراد مختلف در تماس است و نقش مهمی در جهت انجام وظایف خود به عهده دارد.

امروزه پیشرفت و توسعه فن‌آوری در جهان بر همه‌ ی فعالیت‌ های انسان تأثیر گذار بوده است و هم زمان با این امر، توسعه ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی نیز توانسته است تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی را در جهان به صورت گسترده‌ ای جریان دهد. 

استراتژی اینکه چطور یک محصول خانگی را بسته بندی کنیم طوریکه موجب فروش بیشتر آن محصول شود را باید با کارشناسان این حوزه در میان بگذارید. در واقع میتوان با مشورت از کارشناسان و آموزش های اصولی این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

 




نظرات کاربران

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!